Aanmelden

De Johannesschool is een populaire school in Hillegom. De meeste ouders komen in een vroeg stadium langs om kennis te maken met onze school. Na een rondleiding en gesprek met een MT-lid (onderbouwcoördinator, interne begeleider of directeur) kan er een vooraanmelding gedaan worden. Let op: dit is nog geen definitieve aanmelding.  Als uw kind drie jaar is, dan mag de aanmelding pas definitief gemaakt worden.  School neemt contact op rond het derde jaar.

We werken op de Johannesschool met 17 groepen en er zijn geen mogelijkheden in het gebouw om uit te breiden. Dit betekent dat wij grenzen moeten stellen aan het aantal inschrijvingen per jaar. Soms besluiten ouders om tussentijds van basisschool te veranderen. Als er een plaats is in de desbetreffende groep, kunnen we daarover in gesprek gaan met u. Voordat we besluiten tot toelating, wordt er contact opgenomen met de basisschool van herkomst.

Als u verhuist naar Hillegom en een school zoekt voor uw reeds schoolgaande kinderen, kunt u telefonisch of per mail contact opnemen met de directie. We bekijken per groep de mogelijkheden om te kunnen beoordelen of wij kunnen bieden wat uw kind nodig heeft.

Belangrijke keuze

Als u op zoek bent naar een school voor uw kind, is dat een belangrijke keuze!  Daarom is het goed om de school "in bedrijf" te kunnen zien en meemaken. We nodigen u van harte uit voor een kennismakingsgesprek. Tijdens een rondleiding nemen we ruim de tijd, zodat uw vragen beantwoord kunnen worden en u de kinderen en leerkrachten in actie kunt zien.

Wilt u een afspraak maken, neemt u dan contact met ons op.